BARAND

ثبت برند و علائم تجاری

BARAND

ثبت برند و علائم تجاری

  • ۰
  • ۰

 

معیارهای طراحی علامت تجاری

 

همانطور که می دانید، مهم ترین هدف طراحی و ثبتِ علامت تجاری، ایجاد تمایزِ کالا و خدمات است. درحالت کلی، علامت می تواند در قالب های زیرطراحی شود:

  • طراحی کلمه ایی ساختگی یا تخیلی Coined or Fanciful Words:
  • علائم اختیاری و خود ساز Arbitrary Marks :
  • علائم دلالت کننده  Suggestive Marks :

در طراحی علائم به شیوه های ذکر شده، باید توجه کرد که علامت مذکور با علائم مشهور، مشابهت نداشته باشد و به طور خلاصه می توان گفت، توجه به موارد زیر ضروری است :

  • در انتخاب علامت تمامی الزامات قانونی تصریح شده در ماده 32 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری مصوب 1382 اعم از مصادیق رد مطلق و نسبی را رعایت شود.
  • عدم مشابهت با علائم تجاری مشهور .
  • عدم انتخاب اسامی بیگانه که در زبان های خارجی، معنایی بد و مستهجن داشته باشد.

 

  • ۰۰/۰۳/۰۸
  • شرکت هادیان توسعه فردا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی