BARAND

ثبت برند و علائم تجاری

BARAND

ثبت برند و علائم تجاری

۱۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برند

  • شرکت هادیان توسعه فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت نام تجاری

  • شرکت هادیان توسعه فردا
  • ۰
  • ۰

5 مرحله اصلی ثبت برند

مراحل ثبت برند در ایران

وقتی می‌خواهید برند خود را ثبت کنید باید مطمئن شوید که قبلا این برند به ثبت نرسیده باشد. استعلام برند این امکان را به شما می‌دهد که ببینید برند مورد نظر شما قبلا ثبت شده است یا خیر. در صورتی که این برند قبلا ثبت شده باشد، شما نمی‌توانید آن را ثبت کنید و درخواست ثبت برند شما رد می‌شود. سامانه استعلام ثبت برند در مرکز مالکیت معنوی، برندهای ثبت‌شده را به شما نشان خواهد داد.

مرکز مالکیت معنوی اداره‌ای‌ست که فعالیت‌های مربوط به ثبت برند و اختراع و طرح‌های صنعتی را انجام می‌دهد.

این مرحله، در ثبت شرکت‌ها نیز وجود دارد. به این معنی که در مراحل ثبت یک شرکت نیز استعلام شرکت و این‌که قبلا به ثبت نرسیده باشد ضروری است. چرا که در صورت ثبت شدن شرکتی با این نام، شما دیگر نمی‌توانید آن را به ثبت برسانید.

پس از استعلام ثبت برند تجاری درصورتی که چنین برندی ثبت نشده باشد، می‌توانید مراحل ثبت برند تجاری خود را آغاز کنید:

  • تعیین نوع اظهارنامه در سایت، تکمیل اطلاعات و بارگذاری مدارک موردنیاز
  • بررسی و تایید اطلاعات توسط کارشناس
  • پرداخت هزینه و دریافت شماره اظهارنامه
  • ارجاع به کارشناس و رسیدگی و پرداخت مبلغ نهایی
  • انتشار آگهی در روزنامه رسمی و دریافت گواهی ثبت برند

برای اطلاعات بیشتر از سایت ما دیدن بفرمایید .

http://www.hadian-tf.com/

تماس با ما :09133771861-09133771862

  • شرکت هادیان توسعه فردا
  • ۰
  • ۰

علایم غیر قابل ثبت

  • علایم غیر قابل ثبت

مطابق ماده 5 قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 1310 ، علائم ذیل قابل ثبت نیستند.
1.علائم دولتی ، مملکتی و رسمی ( مانند آرم جمهوری اسلامی ایران ، هلال احمر و ...)
2.علائم منافی نظم یا عفت عمومی
3.علائمی که عنوان یا اسم عمومی و مورد استفاده همگانی باشد مثل عنوان پارچه ، ماشین و ...
4-علائمی که قبلاَ به ثبت رسیده باشند. (به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام برند پیشنهادی خود می توانید به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور مراجعه نمایید ).
5.کلمات یا عباراتی که به نوعی انتساب به سازمان ها یا مقامات رسمی ایران را تداعی یا القا نماید ، از قبیل کلماتی چون انقلابی یا دولتی و نظایر آن ها

یک علامت تجاری باید ویژگی های ذیل را داشته باشد:

1-ابداع و نوآوری
علامت تجاری باید از خلاقیت و نوآوری برخوردار باشد.به عبارت دیگر می توان گفت علامت تجاری نباید تکراری و یا مشابه علایم مستعمل قبلی باشد.برخی از افراد با افزایش یا کاهش یک حرف یا یک شکل کوچک به اشکال قبلی مدعی ثبت علامت تجارتی می شوند که در این حالت متصدی ثبت ضمن رد آن مانع ثبت علایم تکراری می شود.استناد و ادعای چنین مدعیانی این است که علامت پیشنهادی عین علامت قبلی و مستعمل نمی باشد لیکن باید توجه داشت که علامت و طرح پیشنهادی نباید در مشاهده و نگاه افراد غیر متخصص،تداعی کننده علامت ثبت شده قبلی باشد ولو اینکه از منظر اثبات،عین علامت قبلی تلقی نشود.
2-صداقت و شفافیت
علایم تجاری باید از صداقت،شفافیت و روشنی و وضوح برخوردار باشند.یعنی علامت تجاری باید بنحوی طراحی،ترسیم و تعیین شود که موجب خطا،اشتباه،فریب و گمراهی مخاطب و مشاهده کننده نگردد.بدیهی است متصدی ثبت از ثبت طرح ها و نشان هایی که آرم و علامت شرکت و موسسه دیگری را تداعی نمایند خودداری بعمل می آورند.
3-تمایز و تشخص
علامت تجاری یک شرکت باید در میان علایم شرکت های مشابه،مشخص و متمایز باشد و توسط افراد عادی بسهولت تمیز داده شود.
هر اظهارنامه ثبت علامت تجاری،از جهات ذیل مورد بررسی قرار می گیرد:
1-از لحاظ شکلی
برای ملاحظه اینکه درخواست ثبت و ضمائم آن مطابق مقررات پیش بینی شده باشد اگر نقایصی در تکمیل اطلاعات مشاهده شود،مراتب به درخواست کننده در سامانه ابلاغ می شود تا اقدام به رفع آن ها بنماید.
2-ازجهت تطبیق طبقه ای که درخواست کننده ثبت علامت،جهت کالای خود،ذکر نموده یا طبقات مربوط به نوع کالا.
در صورت عدم مطابقت کالا با طبقه مندرج در اظهارنامه،از درخواست کننده ثبت دعوت خواهد شد تا در اصلاح طبقه بندی کالای مشروحه،اقدام نماید.
3-از لحاظ مطابقت علائم با شرایط مقرر در قانون و آیین نامه
قابل توجه است،نام های عام محصولات یا اسامی جغرافیایی که خریدار را نسبت به مبدا و کیفیت محصولات گمراه کند،علامت مشخصه تجارتی محسوب نمی شود.
4-از لحاظ عدم تشابه با علائم دیگر
چنانچه علامت قبلاَ به اسم دیگری ثبت شده و یا شباهت علامت با علامت دیگری که ثبت شده است به اندازه ای باشد که مصرف کنندگان عادی،یعنی اشخاصی را که اطلاعات مخصوصی ندارند را به اشتباه بیندازد.شباهت مذکور ممکن است از لحاظ شکل ظاهر یا تلفظ یا کتابت یا به هر کیفیت دیگری باشد که مصرف کنندگان عادی را به اشتباه اندازد.

برای اطلاعات بیشتر از سایت ما دیدن بفرمایید .

http://www.hadian-tf.com/

تماس با ما :09133771861-09133771862

  • شرکت هادیان توسعه فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت برند و لوگو

شرکت هادیان توسعه فردا

  • شرکت هادیان توسعه فردا
  • ۰
  • ۰

BRAND

 

تماس با ما :09137359001-09133771861

آدرس :بلوار نصر ساختمان 2000 طبقه 4

http://www.hadian-tf.com/

 

  • شرکت هادیان توسعه فردا
  • ۰
  • ۰

برندسازی

BRAND

  • شرکت هادیان توسعه فردا
  • ۰
  • ۰

استعلام برند و نحوه استعلام گرفتن برند

قبل از هرچیز که اقدام به ثبت برند کنیم، باید بدانیم بعضی از موارد کلا غیرقابل ثبت هستند. موارد غیر قابل ثبت عبارتند از:

  1. واژه های عام: هر واژه و کلمه ی عامی که متعلق به شخص خاصی نباشد. به تنهایی قابلیت ثبت را ندارد.
  2. واژه هایی که به نوعی برندها را توصیف کند به تنهایی قابلیت ثبت ندارد.مثلا واژه های ارزان،بهترین،زیبا و… به تنهایی قادر به ثبت نیستند.مثلا برند ارزان سرا چون توصیف کننده است ثبت نمی شود ولی ارزان سرای عمو علی به اشاره به اینکه شخص حق استفاده انحصاری از ارزان سرا را ندارد قابلیت ثبت را دارد.
  3. هر عبارتی که مصرف کننده را نسبت به کیفیت و مبدا جغرافیایی محصول گمراه کند.
  4. هر عبارتی که خلاف موازین شرعی و اخلاق حسنه باشد.
  5. استفاده از نمادهای دولتی و عمومی،پرچم ها، نمادهای جغرافیایی و تاریخی ممنوع است.مثلا ثبت تخت جمشید ممنوع است و یا اگر در ثبت برند خود از نشان های جغرافیایی استفاده کنیم که بین همگان شناخته شده است(مثلا از علایم باستانی و هخامشی).

اگر برندی که انتخاب کردیم ۵ مورد بالا را نداشته باشد می توانیم استعلام برند خود را از طریق سایت اداره بگیریم و تا حدودی تشابهات را متوجه شویم.

برای اطلاعات بیشتر از سایت ما دیدن بفرمایید .

http://www.hadian-tf.com/

تماس با ما :09133771861-09133771862

  • شرکت هادیان توسعه فردا
  • ۰
  • ۰

ثبت برند

  • شرکت هادیان توسعه فردا
  • ۰
  • ۰

BRABD

BRAND

  • شرکت هادیان توسعه فردا